torsdag 30 augusti 2012

Igår var både Anton och Rustan och tränade men i varsin klass, Mini och Yamaha, och det är en av förklaringarna till att det inte gått lika bra för dem i år som tidigare år. Om det är någonting vi kan rekommendera så är det att bilda ett team eller att ha en träningspartner att köra med/emot, när det är någon man litar på lär man sig snabbare att ligga nära, spårval osv. Vi mekaniker kan prova inställningar i varsin ände och snabbare komma rätt.
När alla andra gett upp vid halvniotiden tränade Rustan att putta igång sig själv och det var riktigt nära, han fick den att gå på tomgång men som tomgången är ställd nu orkar den inte när Rustan hoppar i. Alltså gäller det att komma åt gaspedalen snabbt. Jag törs inte ställa upp tomgången så att karten bara sticker iväg själv. Nästa gång fortsätter vi och då kanske....

2 kommentarer:

  1. Som dum och oerfaren, vad är nackdelen med hög tomgång???

    SvaraRadera
  2. Att den sticker iväg av sig själv och inte stannar förrän i ett räcke.
    /Rikard

    SvaraRadera