söndag 1 juni 2014

NC 2 Anton

Som ni läst fick Anton klara sig utan sin vapendragare Rustan idag och det gick väl skapligt. Anton körde stabilt hela dagen och startade femma i finalen men motorn vill inte riktigt gå bra från botten så han kom inte iväg ordentligt och tappade 4 placeringar från sin femteplats istället för att jaga fjärdeplatsen. Det blev några platsbyten under den femton varv långa finalen men Anton svarade tillbaka och körde upp sig till sjundeplatsen tills på sista varvet då en annan förare styrde ut Anton i gräset och innan Anton var uppe igen hade han tappat två placeringar igen och slutade nia.

1 kommentar:

  1. Surt med sista incidenten i finalen, jag låg ju precis bakom Anton och Elliot, och redan när jag gick ut på de två sista varven misstänkte jag att något skulle inträffa mellan dem, och att jag gjorde bäst i att avvakta bakom. Tyvärr fick jag ju rätt, och det syntes från min position redan innan bromspunkten att det skulle bli kontakt, vilket jag tyvärr också fick rätt i. Men som sagt tidigare, både jag, Anton och förvånansvärt många andra förare visade god fart i helgen, vilket bäddar för en fortsatt spännande Norrlandscup!! :)

    SvaraRadera