torsdag 26 april 2012

Nya stolen monterad

.
Ikväll blev det lite tid i garaget igen och vi monterade nya stolen. Jag utgick ifrån både CRG:s och Tilletts rekommendationer och interpolerade värdena och då hamnade vi direkt på en viktfördelning på bara 0,7 procent fel mot för vad CRG rekommenderar. Sedan har jag laborerat med att flytta batteriet bakåt och tror att det är på pricken rätt men vi ska väga om snart igen för att få det så exakt som möjligt. Enligt Tillett kan en stol som sitter 5 mm fel ge direkt utslag på varvtiderna. Sen har SBF förvånat mig positivt idag genom denna skrivning i dagens Nyhetsbrev:
Garage och transportförsäkring Bilsportförbundet har fått en hel del frågor kring möjligheten att försäkra sina fordon. Ett led i detta är att vi i början av sommaren kommer erbjuda våra medlemmar att teckna försäkring för garage och transport för de flesta fordonsklasser. Vi återkommer inom kort med mer information.
Detta har jag efterfrågat i 10 års tid hos de försäkringsbolag jag kommit i kontakt med och ingen har kunnat erbjuda det utom under en kort period. Få se vad priset blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar