tisdag 22 mars 2011

En CRG till i stallet

Ja, då var man hemma igen efter en 140 milatur genom ett slaskigt Sverige. Tack till Ljudverkstan för lån av Citroen Berlingon. Jag blev inte sugen på en egen dieselsnurra pga karaktären på motorn men det kan också bero att jag nästan aldrig kört turbo förut. Förarstolen var också väldigt kort sittyta på. 79 liter diesel på den sträckan är inte illa, däremot 4 liter spolarvätska och 4 stopp för mat och fika är väl sådar. Jag provade wok på Preem på hemvägen och jämfört med donken på nervägen så var det en fest. Tack också för husrum i Sala hos min morbror med familj. Per som sålde karten gav lite tips på inställningar som vi ska pröva. Nu börjar kartingsäsongen på allvar när jag ska justera in allt på den nya karten, hittills har vi hunnit kolla att stolen funkar för grabben men pedalerna kanske måste flyttas, nytt dekalkitt som Antons är på G. Lite annat putsjobb ska väl också göras.

2 kommentarer:

  1. Grattis till nya karten, när få vi se lite bilder?

    SvaraRadera
  2. Men det är ju fel märke...:-)

    SvaraRadera