lördag 31 juli 2010


Vi hade ju Mychronen monterad för första gången och hade förhoppningar om en massa bra siffror att analysera men jag hade inte lärt mig den än och trots bistånd från andra föräldrar på plats så var maxvarv det enda jag lyckades utläsa. Nåja med en manual i handen och en bana att träna på kommer Mychronen att övervinnas. ;-)

Antons kart hade ju fått sprickor lagade men efter halva dagen upptäckte vi att det fanns nya sprickor på ramen. På måndag kommer Bruno och Börje att laga dem igen och göra en stadigare förstärkning för att undvika framtida sprickor. Anton och Börje hade ju problem med ena motorn på onsdagstävlingen så de hade lånat en motor som har fungerat oerhört bra tidigare för att eventuellt köpa den men den gick inte heller bra, man kunde se att Anton tappade rejält på rakorna. Efter att alla normala felkällor som skit i förgasaren, igentäppt bränslefilter, flyttat svänghjul osv har en möjlig felkälla som inte är det första man misstänker kommit upp - dålig bensin. Börje och Anton ska åka till Ö-vik på måndag med ny bensin och olja för att eliminera den felkällan.

1 kommentar:

  1. Tips om Mycron; Om det är tre slingor skall man ställa in Mycronen på två splittider o s v. Det felet gjorde vi i alla fall. Köpte tillochmed en ny transponder i onödan.
    /Qurt

    SvaraRadera